Katalizatoriai
Tikriausiai, visi žinome katalizatoriaus svarbą automobiliuose. Automobilių katalizatoriai mažina išmetamų kenksmingų dujų kiekį ir taip saugo aplinką bei žmonių sveikatą. Taip pat, katalizatoriui nereikia jokio techninio aptarnavimo. Katalizatoriai turi savo realizacijos galiojimo terminą ir yra keičiami atitinkamai pravažiavus 100 000 – 150 000 km. To priežastis techninių savybių praradimas ir CO2 dujos nebeatitinka techninių reikalavimų – nebevalo oro.
Kaip žinoti kada reikia keisti katalizatorių?
Jei iš pačio ryto vis sunkiau užsiveda automobilio variklis, dingsta “apsukos” spaudžiant greičio pedalą arba neįprastai padidėja Jūsų automobilio kuro suvartojimas. O galbūt matosi, kad Jūsų automobilio tarša iš išmetamųjų dujų vamzdžio padidejusi? Tai greičiausiai pirmieji požymiai, kurie įspėja apie suprastėjusią Jūsų automobilio katalizatoriaus buklę. Jei jaučiamas automobilio važiavimo netolygumas, kai vieną dieną jis važiuoja lyg padidinta variklio galia, o kitą – lyg kas nors stabdytų variklio veikimą, automobilis lyg pavėluotai reaguoja į akseleratoriaus paspaudimą. Taip pat
Užsikimšus ar nusidėvėjus katalizatoriui, tenka jį pakeisti. Galite rinktis iš dviejų variantų: galima seną katalizatorių keisti nauju arba dėvėtu. Keičiant katalizatorių į dėvėta yra nerekomenduotina nes nėra žinoma kiek jis jau yra pravažiavęs ir ar jau nėra užsikišęs. Todėl rekomenduojama keisti naujais sertifikuotais kurie bet kuriuo atveju tarnaus kur kas ilgiau, nei dėvėti, todėl ilgalaikėje perspektyvoje, galite net sutaupyti.
Atkreiptinas dėmesys yra į tai, jog vadinamieji “katalizatoriaus pakaitalai” tai ir yra sertifikuotas katalizatorius pagal automobile, kuris dažnu atveju turi mažiau vertingųjų metalų savo sudėtyje tačiau atlieka CO2 valymo funkciją. Mes savo asortimente siūlome labai platų katalizatorių pasirinkimą, nuo standartiniams automobiliams pritaikytu sertifikuotų dalių iki sportinių katalizatorių. Taip pat, egzistuoja platus universalių katalizatorių pasirinkimas. Tačiau, pabrėžiame, kad universalių katalizatorių pritaikomumas yra ribotas, tai priklauso nuo automobilio ir kurioje vietoje jis stovi. Dėl atsiradusių griežtų TA reikalavimų iškyla grėsmė nepraeiti TA apžiūros. Tad jeigu ieškote kur būtų siūlomi katalizatoriai pigiau arba katalizatoriai internetu, nesigailėsite pasirinkę mus. Mes suteiksime visa jums reikalingą konsultaciją ir servisą.
Pakeitus katalizatorių, svarbu nepamiršti atsakingai atsisveikinti su senuoju, nes net ir neveikiantys katalizatoriai yra vertinga žaliava, kuri yra puikiai tinkama perdirbimui. Katalizatoriuose esantys vertingi metalai yra sunkiai išgaunami, todėl jie itin vertingi dėl galimo jų panaudojimo antrą kartą. Įdomu tai, kad nors ir kiekvieno katalizatoriaus modelio cheminė sudėtis yra skirtinga, tačiau po ilgesnio eksploatavimo, net ir vienodo modelio katalizatorių cheminė sudėtis gali pakisti (nes dėl išmetimo sistemos veikimo atsiranda tauriųjų metalų „praradimai“ ir kt.).
Katalizatoriaus darbingumą galima suskirstyti į tris būkles: darbinę, pusiau darbinę ir nedarbinę. Darbinė būklė, tikriausiai, visiems aiški – automobilis dirba normaliai, nėra jokių pretenzijų. Jei katalizatoriaus būklė yra pusiau darbinė, pastebėsite, kad su automobiliu pradėjo darytis keisti dalykai: kartais dingsta trauka ir atrodo, kad dabar automobilį tarsi kas nors laikytų. Rytais mašiną vis sunkiau užvesti, kartais pradingsta apsukos, automobilis pradeda labai greitai naudoti kurą. Kai pradedate pastebėti šias problemas, reikia užvesti automobilio variklį ir paspausti akceleratoriaus pedalą iki galo. Jeigu variklis pradės lėtai kelti apsukas ir sustos ties 2-3 tūkstančiais, o toliau nejudės, tai, vadinasi, jog jūsų automobilio katalizatorius jau neveikia ir tik trukdo automobiliui.
Kai automobilio būklė nedarbinė, jis gali elgtis taip, kad automobilio variklio negalima paleisti arba tik paleidus, nustoja veikti. Taip pat, nedarbinę būklę pastebėti lengva, prie išmetamojo vamzdžio patikrinus ar išeina dujos. Jei dujos neišeina, greičiausiai Jūsų katalizatoriaus būklė yra nedarbinė.
Ar galima važinėti be katalizatoriaus?
Pasitaiko atvejų, kai automobilio savininkas, įsigijęs dėvėtą automobilį nė neįtardamas važinėja be katalizatoriaus. Visgi, Lietuvos teisės aktuose yra numatytas reikalavimas transporto priemonei išmetimo sistemoje neturėti konstrukcijos pakeitimų, todėl išpjautas katalizatorius yra traktuojamas kaip didelis trūkumas dėl kurio draudžiama automobilį naudoti. Be to, be veikiančio katalizatoriaus nepavyks atitikti techninės apžiūros reikalavimų. Apžiūros metu ypatingas dėmesys teikiamas išmetamųjų dujų koncentracijos įvertinimui, todėl jei automobilis neatitinka nustatytų reikalavimų ir techninės apžiūros specialistas pastebi, kad katalizatorius yra išpjautas ar neveikia, jo savininkui techninės apžiūros dokumentai nėra išduodami.
Trumpai tariant, katalizatorius yra automobilio išmetimo sistemoje esanti dalis, kuri tarsi filtras renka eilę kenksmingų cheminių medžiagų, liekančių po variklio viduje įvykusio degimo ciklo. Šis elementarų duslintuvo bakelį primenantis elementas viduje slepia eilę brangių metalų, todėl jų kainos yra didelės, tačiau mes galime pasiūlyti katalizatorius ir jų dalis pigiau.